Antyreklama żywności z McDonald’s
Dodał/a: Agnes
Amerykańscy lekarze z organizacji Physicians Committee for Responsible Medicine (PCRM) wylansowali w lokalnej stacji telewizyjnej w Waszyngtonie antyreklamę dla barów szybkiej obsługi, które oferują tzw. śmieciowe jedzenie, zawierające olbrzymie ilości tłuszczu i soli , a jednocześnie praktycznie pozbawione witamin, soli mineralnych i błonnika – niezbędnych składników do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Poprzez krótki film chcą przekazać widzowi informację, że to co jemy ma wpływ na nasze zdrowie i dlatego tak ważne jest zdrowe odżywianie.
Konsekwencjami odżywiania się wysoko przetworzoną żywnością (np. w McDonaldach, KFC, Burger King lub innych barach szybkiej obsług, ale także obecną na półkach sklepowych) są: nadwaga, choroby serca i naczyń, cukrzyca i nadciśnienie – prowadzące do przedwczesnych zgonów, najczęściej w wyniku zawału serca. Lekarze zwracają uwagę na link pomiędzy epidemią otyłości w USA i uzależnieniem Amerykanów od jedzenia w fast foodach.
Konsekwencjami odżywiania się wysoko przetworzoną żywnością (np. w McDonaldach, KFC, Burger King lub innych barach szybkiej obsług, ale także obecną na półkach sklepowych) są: nadwaga, choroby serca i naczyń, cukrzyca i nadciśnienie – prowadzące do przedwczesnych zgonów, najczęściej w wyniku zawału serca. Lekarze zwracają uwagę na link pomiędzy epidemią otyłości w USA i uzależnieniem Amerykanów od jedzenia w fast foodach.
W reklamie pokazano młodego i otyłego mężczyznę, który leży na stole w kostnicy i trzyma w ręce nadgryzionego hamburgera, podczas gdy na dole ekranu ukazuje się napis: ” I was lovin` it”. Jednocześnie lektor proponuje, aby tego wieczoru zjeść posiłek wegetariański.
Miejmy nadzieję, że ta antyreklama skłoni bossów sieci barów szybkiej obsługi oraz producentów przetworzonej żywności do zrewidowania dotychczasowych receptur i wypuszczenia na rynek zdrowych produktów odżywczych, tzn. bez nadmiaru soli, tłuszczu i cukru, bez sztucznych słodzików i wszelkich chemicznych dodatków koloryzująco-smakowo-zapachowych o podejrzanej reputacji. W sumie to klient w dużym stopniu decyduje o tym, co pojawi się na sklepowych półkach i co zaserwują mu w restauracji, stąd tak ważne jest edukowanie w zakresie właściwego odżywiania. Póki co nie pozostaje nic innego, jak tylko sporadyczne jedzenie w barach szybkiej obsługi oraz dokładne „studiowanie” etykietek na produktach spożywczych.
również
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz